hero image

10+1 tény a szerzői kiadásról

Publio Kiadó |

Kezdjük a szummával: A self-publishing egy bevált trend, ami mindenkinek ad esélyt arra, hogy megmutassa mit tud. Átlátható és valós eladási adatokkal dolgozik, a befektetés és a bevétel mértéke a szerzőtől függ.

 


 

  1. Tény, hogy self-publishing és az ahhoz szorosan kapcsolódó e-bookos terjedés nem is olyan sokára vezető szerepet fog betölteni a könyvpiacon. Míg 2008-ban 90 ezer könyvet adtak ki a világon szerzői kiadásban, addig a self-publishinget választók írók könyveinek száma 2013-ra megközelítette a 460 ezret.
  2. A self-publishingben mindenki hasonló eséllyel indul, ebben a modellben nem kell évekig ostromolni a hagyományos kiadókat, hogy egyáltalán szóba álljanak a kézirat beküldőjével. Évente átlagosan 9000 könyvet adnak ki a legnagyobb hazai kiadónál is, ami a beérkezett kéziratok mindössze 10 százaléka. Az írók 90 százalékának esélye sincs.
  3. Tény, hogy mára a kiadói folyamat minden lépése reprodukálható és menedzselhető a szerzők által is. A self-publishingben a szerző vállalja a kiadással járó költségeket, szabadon választva a könyvkötészeti, marketing és értékesítési csomagokból.
  4. Nincs szükség nagy befektetésre és nem kell hosszú ideig várni a megtérülésre sem, nem kell nagy példányszámot kinyomtatni a könyvből, a költségek és a bevételek is az eladásokkal együtt, folyamatosan jelentkeznek.
  5. A szerző szándékainak és ízlésének megfelelően határozza meg a könyve árát, a kiadás lokációját (csak magyar vagy külföldi oldalakon is) és a könyv egyedi formai elemeit.
  6. A self-publishing térnyerésének látványos jele, hogy nem csak az amerikai, de már a magyar sikerlistákon is legalább két-három szerzői kiadású mű szerepel az első tíz könyv között.
  7. Nem kell várnod! A self-publishing gyors és egyszerű műfaj, hiszen erre fejlesztett, automatizált rendszerekkel dolgozik.
  8. A szerzői kiadást választó írók sokat és keményen dolgoznak a könyvük marketingjén, élő kapcsolatokat ápolnak és rengeteg kiadó tapasztalatot gyűjtenek. Saját kontaktlistájuk van és saját maguk döntik el, hogy mikor akciózzák le könyvüket vagy mikor kezdenek bele egy hirdetési kampányba.
  9. A klasszikus kiadói modell jellemző problémája a körbetartozás, az átláthatatlanság valamint a statisztikahamisítás, amiket a bonyolult rendszer és a sok online módon nem követhető üzleti folyamat elfed. A self-publishingből hiányzik a klasszikus kiadói lánc invesztíciós jellege, amit a nagy befektetés és a késői haszon jellemez, így az egész modell sokkal fenntarthatóbb, egy adott mű sikertelensége nem hat negatívan a többi könyv teljesítményére.
  10. Tény, hogy szerzői kiadásban a szerző vállalja a nagyobb kockázatot, így a könyvből származó bevétel nagy részét is ő kapja meg, értékesítési csatornától függően a részesedése 30–70 százalék között alakul, szemben a klasszikus kiadói jutalékkal, ahol a legismertebb szerzők is maximum 12 százalékot kapnak meg az általuk írt könyvek bevételéből.
  11. Saját kiadásban a könyved a saját üzeleted, amiben nagyobb befektetés nélkül valósíthatod meg céljaidat. Az önmegvalósítás üzlet lett, hiszen mi másból tudnánk nagyobb befektetés nélkül bevételt generálni, mint abból, amit készítünk vagy gondolunk? Csak azért, mert a saját pénzeden adod ki a könyved még nem vagy rosszabb író a többieknél. Csupán azt mutatja, hogy jobb üzleti érzékkel rendelkezel.

A Publio Kiadó, az egyetlen self-publishingra szakosodott kiadó, immár 4 éve a hazai piacon. Ha kérdésed van, keress bennünket bártan azinfo@publio.hu e-mail címen, vagy kérdezd rólunk szerzőinket a Publio szerzői csoportban. Ha Molyolsz, itt léphetsz velünk kapcsolatba.
Publio.hu — az első számú self-publishing partner.

Porold le a kéziratod és vágj bele az írói kalandba! Velünk ilyen egyszerű:


Címkék