hero image

5 hiba, amit kerülj el, ha romantikus könyvet írsz

Publio Kiadó |

A tapasztalatokból és a hibákból tanul a legtöbbet az ember, így van ez az írás terén is. A legjobb romantikus könyvekben mindig az alapötlet és az emlékezetes karakterek viszik el a hátukon a történetet. A Now Novel magazinban megjelent tanácsokat érdemes megfogadni, és ezeket a hibákat elkerülni, ha romantikus könyvet készülsz írni.

 


 

1. Kerüld el a hirtelen fellobbanó szerelmet a szereplők között

Az a folyamat, ahogy a szereplők szerelembe esnek, a nagy kaland és izgalom felét jelentik sok remek romantikus könyvben. Ha a szereplők az első oldalakon egymás karjaiba repülnek, akkor elszalasztod azt a lehetőséget, hogy feszültséget és izgatott várakozást írj a történetbe. 

 

2. Figyelj a romantikus klisékre: szemek és szívek

A romantikát gyakran leegyszerűsítik a szívecskék és csillogó szemek leírásával, amivel a szerelem komplex érzését egysíkúvá és kiszámíthatóvá teszik. A közhelyes leírásokkal azt kockáztatod, hogy lapos és unalmas lesz az olvasók számára a sztori. Ahelyett, hogy a szereplők szeméről és szívéről írnál, amikor az erős érzelmeket akarod ecsetelni, szedj össze minél több hasonlatot és metaforát, amit összefüggésbe tudsz hozni a szerelemmel.

 

3. Készülj fel a párkapcsolati problémákra

A tökéletes párkapcsolat nem létezik, maximum addig, míg egymásba szeretnek a szereplőid. Lehet, hogy ők tökéletesek egymásnak, de a történetben kell legyen valami konfliktus, amit a szereplőknek meg kell oldania. Ha teljesen problémamentes a kapcsolatuk, akkor érdektelenné válhat a történet, mert nincsenek benne hullámvölgyek, vagy nehezebben tudnak azonosulni az olvasók a szereplőkkel. Könnyebben kapcsolódnak hozzájuk, ha magukra ismernek valamelyik jellemvonásukban, problémájukban.

 

4. Ne tedd a szerelmespárt egy buborékba

Sok romantikus könyvben a mellékszereplők hoznak extra csavart a történetbe, ezért érdemes a szerelmespáron túl a többi szereplőre is figyelmet áldozni és a karaktereket alaposan kidolgozva szerephez juttatni. Azzal, hogy van külön történetszála egy-egy mellékszereplőnek, lehetőséget teremtesz arra, hogy az olvasó a főszereplők párkapcsolatát össze tudja hasonlítani a mellékszereplők cselekedeteivel.

 

5. Ne vidd túlzásba a szexjeleneteket

Jó szexjelenetet a szakértők szerint kifejezetten nehéz írni. Nagy kihívást jelent, hogy egy fizikai, intim, személyes cselekményt szavakba önts. Annyira nehéz, hogy a Literary Review létrehozta a “bad sex” írói díjat, amivel a rossz szexjeleneteket megjelentető írókat díjazzák évente egyszer. Ezek az írások legtöbbször túlzásba esnek, erőltetettek és feleslegesen hosszúra nyúlnak. Ha kétségeid támadnak a szexjeleneted miatt, akkor inkább hagyd ki a könyvből és bízd az olvasó fantáziájára, hogy elképzelje, mi történik a szereplők között az ágyban.

Címkék