Minden nap tökéletes nap arra, hogy a lehető legjobb írás szülessen tőled, de néha a kreativitásodnak, ihletednek kell egy kis lökés, hogy valóban formába lendüljön. Kövesd ezt a tizenkét napos programot, aminek a végén egy fantasztikus történet gazdája leszel úgy, hogy naponta alig fél órát töltesz írással. ...
Sok szó esik arról, hogy milyen fontos olyan karaktereket létrehozni, akiknek a bőrébe bele tud bújni az olvasó, akikkel azonosulni tud és akiknek drukkolhat. Jó érzés, ha pontosan tudjuk olvasás közben, hogy ki a jó és ki a rossz, könnyen eligazodunk, hiszen kell egy hős, aki megmenti a velejéig gonosztól a világot. Adrienne Crezo, a Creating Characters című könyv író szerint ez nem teljesen így van. ...
A regényed írása közben egy ponton muszáj elgondolkodni azon, hogyan tagold fejezetekre a szöveget. Ez nem is olyan könnyű feladat, és nem fordulhatunk a klasszikusokhoz tanácsért, mert mára már türelmetlenebbek az olvasók, nem ülhet le a történet, a fejezetekre tagolás most fontosabb, mint valaha. ...
Az írók gyakran aggódnak: gyötrődnek a bizonytalanságtól, hogy jól döntöttek-e a történetükről. Kételkednek az írásuk minőségében. Aggódnak amiatt, hogyan juttatják majd el a könyvüket a kiadásig és utána az olvasókig. Sokszor eljutnak egészen odáig, hogy feladják az egészet és az aggodalmaik miatt inkább bele sem vágnak a könyvük megírásába. James Scott Bell, a The Art of War for Writers című könyv írója, pont erről a belső harcról írt művében, és arról, hogyan lehet legyőzni a bizonytalanságokat, hogy ne akadályozzanak az írásban. ...
Mitől lesz egy sztori hiteles az olvasó számára? Hogyan veheti fel a harcot egy könyv a valósággal, hogy átéljük benne a szereplőkkel történő kríziseket vagy akár érezzük, hogy mit isznak, esznek, milyen a levegő illata? Mindez leginkább a narrátoron múlik, a történet mesélőjén, aki a saját hangján, stílusában nemcsak azt mondja el, mi történik a történetben, hanem egy új valóságot teremt, egy olyan világot, amit az olvasók elhisznek és érdekesnek találnak. Ahhoz, hogy ez tényleg így legyen, hogy sikeresen meggyőzze a narrátorod az olvasót, három kritériumnak meg kell feleljen. ...
A könyv nyitányán rengeteg múlik. Nagyjából olyan, mint amikor egy dal első hangjaiból már tudjuk, hogy meg akarjuk hallgatni vagy sem. Az olvasók általában úgy választanak könyvet, hogy először megnézik a borítót, ha az tetszik nekik, akkor elolvassák a fülszöveget, majd jöhet az első bekezdés, hogy lássák, felkelti-e a történet az érdeklődésüket. Ha ez nem elég ütős, akkor nem fogják megvenni a könyvet. Les Edgerton: Hooked: Write Fiction That Grabs Readers At Page One című könyvében többek között ezt a négy kezdést nem ajánlja a történet elkezdéséhez. ...
A mai tanácsokat a Grammatically Correct című könyvből hoztuk, amiben egészen hosszan olvasható elemzés a könyv stílusának alakításáról. Ez pont olyan téma, amiben nem lehet ráhúzni egy sémát minden íróra, ezért nyilván ezek közül a technikák közül sem használható mindegyik mindenkinél, de ártani nem árthat, egy próbát megér. ...