hero image

Könyvmarketing gyorstalpaló, avagy 20 kérdés amit meg kell tudnod válaszolni 4/4

Publio Kiadó |

Négy héten át öt könyvmarketinggel kapcsolatos, elgondolkodtató kérdést teszünk fel nektek abban a reményben, hogy egy hónap múlva a legtöbbre gondolkodás nélkül tudtok válaszolni.

 


 

16. Árulnál horgászfelszerelést, ha eddig fehérnemű boltod volt?

Az előző hírlevélben azt tanácsoltuk, hogy ha megvan a könyved, és a marketingen kívül nincs vele más dolgod, érdemes átgondolnod egy következő könyv tartalmát és vezérfonalát.

Mielőtt azonban rászánod magad az új műre, fel kell hívnunk a figyelmed egy fontos dologra: Maradj műfajon belül! Ha a regényeddel kapcsolatban már tettél marketing lépéseket, és megvan a kontaktlistád, akkor célszerűbb a már megszerzett kapcsolati tőkét használnod, mint felkutatni egy egészen új terület piaci szereplőit. A hatékonyság tehát azt diktálja, hogy ragaszkodj a műfajodhoz.

17. Kapsz tanácsot másoktól?

Ezt a kérdést úgy is fel lehetne tenni, hogy otthonosan mozogsz-e az írói csoportodban. Nagyon fontos, hogy a könyvedet mások is lássák, mielőtt kiadod. Nem érdekel senkit, hogy milyen jó véleménnyel voltak róla a családtagjaid vagy a haverjaid. Kértél már tanácsot vadidegen embertől? Na az az igazi megmérettetés! Egy írói csoportban olyan emberektől kaphatsz tanácsot, akik megértik a félelmeidet és őszintén, de óvatosan véleményezik a könyved. A Publio írói csoportjának sok aktív tagja van, érdemes felkeresned őket egy posztban és megérdeklődni, hogy kinek lenne kedve elolvasni és hozzászólni a könyvedhez.

18. Képben vagy a trendeket illetően?

Ezt a kérdést már feltettük nektek, de most egészen más a megközelítésből vizsgáljuk.
Nagy hangsúlyt kell fektetni a személyes kapcsolatok kialakítására. Remek lehetőséget teremtenek erre a könyvbemutatók, író-olvasó találkozók és a könyves kiállítások, szakvásárok, konferenciák. Nem egyszerű időt szakítani a mindennapi életben ezekre az ínyencségekre, de mindenképpen érdemes megoldani, hiszen rengeteg előnnyel járnak. Ha láttál már 2–3 író-olvasó találkozót, akkor a sajátoddal kapcsolatban már konkrét elképzelések alakulnak ki. Fél siker!

19. Vannak cinkostársaid?

Nincs annál inspirálóbb, mint amikor néhány könyves ismerősöddel át tudod beszélni a gondolataidat, hogy melyik könyvben mi tetszik, és tanácsot adtok egymásnak, megismered más írók álláspontjait bizonyos lényeges dolgokban. Borító, tördelés, milyen legyen a fülszöveg, a köszönetnyilvánítás kinek szóljon, stb. Millió dolgot át lehet beszélni, amitől garantáltan megkönnyebbülsz.

20. Kérsz támogatást?

Az írók blikkfangosak, és sokszor nem értik meg őket. Olyan dologgal foglalkoznak, amit nem lehet azonnal mércére tenni, amibe laikusok számára tilos a bepillantás. Az íróknak hajlamosak túlreagálni bizonyos élethelyzeteket, vagy éppen az írás mögé bújni, és pajzsként használni arra, hogy ne kelljen családi ügyekkel foglalkozni. Ha ezt felismered magadban, akkor kezdj el azon gondolkodni, hogy hogyan változtathatsz ezen. Fontos, hogy a könyvedet ne tekintsék az új szeretődnek, ne utálják a hozzád közeli emberek. Ha megvan a harmónia, és élvezed a szeretteid támogatását, sokkal könnyebben jutsz a könyv végére, és talán az utolsó pont után sem tekintesz rá úgy, mint egy vitákat szülő hatalmas teherre.

 

A kiskáté további részei:

Gyorstalpaló 4/1
Gyorstalpaló 4/2
Gyorstalpaló 4/3

Címkék