hero image

Osszunk, vagy ne osszunk

Publio Kiadó |

Írói Facebook aktivitásokat figyelve az egyik legnagyobb problémát az egyik legolcsóbb marketing eszköz a megosztás okozza. Hol, mikor, kinek osszuk meg könyvünket?


 

A Facebook egy saját (titkos) algoritmus alapján szűri és kezeli a hírfolyamban megjelenő posztokat, megosztásokat. Ebben próbálunk egy kicsit segíteni, hogy minél hatékonyabb legyen.

A kevesebb több

Ha valamit sokszor látunk, az bizony idegesít minket. Ezzel így van a Facebook is. Ha ugyanazzal a tartalommal (rosszabb esetben csak az oldalunk linkjével) végig spammaljük az összes csoportunkat, akkor sajnos nem csak annak a veszélye áll fenn, hogy a felhasználók elrejtik a hírfolyamjukról a tartalmat, hanem még a Facebook is hátrasorol.

Tipp:

Csoporttonként különböző tartalommal posztoljuk ugyanazt az üzenetet, mindig egy kicsit átírva a célcsoportnak megfelelően. Mást kell posztolni az ekönyv olvasó csoportba és mást a könyvcsere oldalra.

Írj rövid bejegyzést

A Facebook nem alkalmas könyvrészletek megosztására. Senki nem olvas itt ilyen hosszú üzenetet. Rövid, frappáns, figyelemfelkeltő és természetesen képpel illusztrált posztok érdekesebbek és olvasottabbak.

Tipp:

Használj a részletek helyett aktuális idézeteket!

Megosztás kérése

Nem pontosan ide tartozik, de fontosnak érzem a megosztások kezelését. Kezdő szerzők igyekeznek segíteni egymást azzal, hogy egymás oldalait kérésre, csoportosan körbelájkolják és megosztják.

Miért nincs ennek értelme?

- Mi a saját könyvünket akarjuk eladni. (a Coca Cola sem reklámozza a Pepsit)

- A szerzői lájkok nem lájkok. Ha nem akarja a könyvedet megvenni nem értelmezhető a lájkja és inkább félrevezet téged, hogy jaj már 500 lájkolóm van.

Tipp:

Ha segíteni szeretnénk szerzőtársunknak akkor itt is érdemes egyedi tartalmat megosztani. Felhívni a figyelmet a könyvre, miközben a saját írói tevékenységünket is reklámozzuk. De érdemes inkább közös akcióban, csomagajánlatban gondolkozni, mint automatikusan megosztani könyvének, oldalának linkjét.

Szerzői csoportok kezelése

Egyre több írásösztönző szerzői, írói csoport alakult. Ezeknek az elsődleges célja a szakmai munka segítése. Milyen céllal posztoljuk folyamatosan könyveink vásárlási linkjét? Ráadásul olyanoknak akik ismernek. Nem csak engem mint szerzőt, hanem a könyveimet is.

"A szerzői csoportokban nincs helye a folyamatos visszatérő könyvreklámnak!"

Tipp:

Egy adott írói probléma esetén (milyen borítót készítsek, hogy reklámozzak, stb.) a könyvedben alkalmazott praktikával felhívhatod a figyelmedet a könyvedre, vagy hivatkozhatsz rá. De ez mindenképpen szakmai alapon történjen.

Címkék