hero image

Nagyvilági kitekintő

Publio Kiadó |

A héten ismét dúskálhattunk a hasznos tanácsokban, ötletekben és módszerekben. Az Indies Unlimited blog két poszttal is szolgálta épülésünket, az egyik az írás technológiai hátteréhez nyújtott segítséget, a másik pedig könyveink eladásához adott egy nem szokványos, de épp ezért működőképes tanácsot. Olvashatunk továbbá egy magyar nyelvű interjút az angol sci-fi, cyberpunk és fantasy szerzővel, Richard Morgannel, végezetül pedig az ausztrál Tahlia Newland írónő osztja meg velünk a self-publishinggel kapcsolatos meglátásait és tanácsait.


 

“Írók és olvasók: Szabad egy táncra?”

 
http://admin.konyvaruhaz.info/media/files/1-3mL0_PndBnEE3-rg3ZvUJQ.jpg

Az Indies Unlimited blogon megjelent, Melissa Bowersock írónő által jegyzett cikk arról szól, hogyan adja el a könyveit nyilvános rendezvényeken, felolvasóesteken és dedikálásokon úgy, hogy _nem_ próbálja meg eladni őket. Helyette elbeszélget az emberekkel, megismeri és meghallgatja őket. Ha az időjárásról akarnak beszélgetni, arról társalog velük, ha a kultúra aktuális helyzetéről, akkor arról. Mert ez az egész egy tánc, az író és az olvasó tánca. Az olvasó vezet, az író követi. Ha az egyik fordul, a másik is fordul vele. És — minő meglepetés — a dolog működik.

A cikk eredetije ezen a linken olvasható.

Vélemény: A self-publishing legalapvetőbb problémája a minőség biztosítása

 
http://admin.konyvaruhaz.info/media/files/1-gKDAF2Hh9OZ45p8pPEzJgw.jpg

Az ausztrál Awesome Indies Books alapítója, szerkesztője és szerzője, Tahlia Newland kifejti, hogy szerinte mi a self-publishing legnagyobb mumusa: a minőség. Elemzése szerint a tradicionális könyvkiadók a hozzájuk beszolgáltatott kéziratok csupán 5%-át adták ki, miközben az elutasított kézirattömegnek még körülbelül 10%-a lehetett jól megírt, minőségi szöveg, amelyben a kiadó nem látott lehetőséget. A self-publishing elterjedésével azonban a fennmaradó 95% is esélyt kapott a megjelenésre. Így viszont az érvényesülés lett nehezebb, hiszen a kiadásra váró kéziratok puszta mennyisége is letaglózó. És hiába van az a jól megírt 15% a csúcson, a self-publishinggel szembeni előítéleteket a 85% fogja táplálni. A probléma megoldása lehet az alaposan átgondolt és megvalósított koncepció, a segítségkérés és annak elfogadása és a kézirat szakértőkkel való értékeltetése.

A cikk fordítása készül, addig ajánljuk az angol nyelvű eredetit.

Richard Morgan — Médiumokról, japán-magyar cyberpunk nyomozókról és meleg kardforgatókról

 
http://admin.konyvaruhaz.info/media/files/1-s5CoLAmIEvYRzNXYQmxrTA.jpg

A Takeshi Kovacs-trilógiát jegyző Richard Morgan sci-fi íróval beszélgetett el a 444.hu munkatársa, Borbíró András. A beszélgetés során az angol író ismét megköszönte, hogy a trilógiájához kissé szétlopkodhatta országunk kultúrkincseit (a főszereplő Takeshi Kovacs ugyanis egy japánok által olcsó kelet-európai munkaerővel benépesített bolygóról származik, ahol van Új Pest nevű város és Eltevedtem tenger is), beszélt az írói módszereiről és írási szokásairól, a számítógépes játék koncepció- és képregényírásban szerzett tapasztalatairól, de azért sor került a legújabb könyve, Az acél emléke specialitásainak ki- és megbeszélésére is.

Az interjú nyelvezete naturális, a csúnya szavakért felelősséget nem vállalunk. A beszélgetés az alábbi linken olvasható.

Arról, hogy milyen (szövegszerkesztő) programokat használjunk?

 
 

Előrebocsátom, ez egy cikksorozat első részének ismertetője lesz.
A független szerzőket pártoló és segítő Indies Unlimited oldalon találtam meg Lynne Cantwell írását arról, hogy a kezdő írók milyen szoftvereket használhatnak vagy ezek közül melyikeket használják. Jelen esetben a szövegszerkesztők kerültek górcső alá. A cikk sorra veszi az egyes — és ez nagyon fontos — Microsoft és nem-Microsoft termékeket, mindegyiknél felsorolja a mellette és az ellene szóló érveket, illetve megpróbálja azt is meghatározni, az adott szoftver mire használható a legjobban.

A lista természetesen nem teljes, de még így is elgondolkodtató.
A teljes cikk itt olvasható angolul.

Címkék: , hírek

Címkék