hero image

Könyvmarketing gyorstalpaló, avagy 20 kérdés amit meg kell tudnod válaszolni 4/2

Publio Kiadó |

Négy héten át öt könyvmarketinggel kapcsolatos, elgondolkodtató kérdést teszünk fel nektek abban a reményben, hogy egy hónap múlva a legtöbbre gondolkodás nélkül tudtok válaszolni.

 


 

6. Van személyiséged? Mutasd meg!

Készíts magadnak szerzői oldalt! Míg az angol nyelven írók számára ott van az Amazon és a Goodreads, addig Magyarországon legegyszerűbben a Facebookon tudod megismertetni magad és a könyved. Ki kell találnod egy profilt magadnak, és meg kell határoznod, hogy hogyan kommunikálsz. A szerzői oldal te magad vagy, legyen az nyitott, zárkózott, vicces vagy komoly. Ha már van szerzői oldalad, most nézd meg alaposan és gondolt át, hogy mit mond rólad! Ha nincs, akkor kezdj el tervezgetni, gondold át a stratégiát, és készítsd el! (borítókép, posztok jellege és mennyisége, hangvétel,stb.)

7. Igényes vagy?

Előbb utóbb rá kell jönnöd arra, hogy a külső megjelenés nagyon fontos. A munkád igényességi szintje téged jellemez, de az is, hogy milyen minőségűek a kreatív tartalmaid. Milyen a szerzői profilképed? Éles, nagy felbontású, bárhol bármikor felvállalható, sajtóképes? Ugyan azt használod mindenhol, hogy az érdeklődők be tudjanak azonosítani? Lassan szükséged lesz egy profi fotósra, aki készít rólad pár előnyös képet! Múlt héten kértük, hogy nézd meg más, (már híres) szerzők hogyan kommunikálnak az interneten! Be tudod már pozicionálni magad és nagyjából látod, hogy melyik a helyes irány?

8. Ki vagy te?

Aki komolyan veszi magát, annak van írói életrajza és az kis kereséssel elérhető az interneten. Ha valaki rád, vagy a könyved címére keres mit talál rólad? Az önéletrajz fontos, az olvasók ezáltal ismerhetnek, kedvelhetnek meg, láthatják, hogy hogyan fogalmazol, milyen a stílusod, mik a motivációid, mi az írói ideológiád. Ez nagyon fontos!

9. Mennyire vagy kitartó? Hogyan bizonyítasz?

Folyamatosan arra kérünk, hogy gondold végig az internetes jelenléted, és hogy vedd észre, hogy a marketing mennyire fontos. Mennyi időt szánsz a könyved marketingjére? A lagymatag marketing az első jele annak, ha egy író kezd kiégni. Tapasztalataink szerint az első héten mindenki nagyon rápörög a témára és két napig 500 százalékosan dolgozik az ügyön, majd egy hét múlva már semmit sem csinál. Egyrészt bőven elég lenne, ha heti 3x 30 percet szánnál rá, másrészt a marketinghez idő kell, a visszajelzésekre várni kell. Be kell tartanod amit elhatároztál, nem csak a motivált periódusokban! Napról-napra, hétről-hétre, évről-évre! Ez egy folyamat, ha abbahagyod, véged!

10. Megvan már az olvasói adatbázisod?

Ez is egy múlt hétről maradt házi feladat! Tudod már, hogy mihez kezdj vele? Ha most kellene kiküldened egy hírlevelet arról, hogy létrehoztad a Facebookon a szerzői profilod, ahol a könyvedből ragadsz ki idézeteket, megosztasz gondolatokat a motivációdról, magadról, és egyéb, a könyvvel és annak műfajával kapcsolatos érdekességről írsz, zavarba jönnél? Ha igen, akkor kezd el komolyan venni a tanácsainkat, keresd meg az előző heti kérdéseket, válaszold meg és láss neki a munkának? Már írtál egy könyvet! Mire vársz??

 

A kiskáté további részei:

Gyorstalpaló 4/1

Gyorstalpaló 4/3

Gyorstalpaló 4/4

Címkék

{ További szolgáltatásaink }