hero image

Könyvmarketing gyorstalpaló, avagy 20 kérdés amit meg kell tudnod válaszolni 4/1

Publio Kiadó |

Négy héten át öt könyvmarketinggel kapcsolatos, elgondolkodtató kérdést teszünk fel nektek abban a reményben, hogy egy hónap múlva a legtöbbre gondolkodás nélkül tudtok válaszolni.


 

 

Ha szerzői kiadásban értékesíted a könyved, akkor tulajdonképpen egy kis vállalkozást üzemeltetsz. Ha van egy kis vállalkozásod, akkor pedig szükséged van marketingre, hiszen fontos, hogy minél hatékonyabban értékesítsd a könyvedet. Rengeteg eszköz van arra, hogy megismertesd a könyved a leendő olvasókkal, de mielőtt elkezded számba venni a lehetőségeket, szakíts időt arra, hogy válaszolj a következő kérdésekre:

 

1. Ki a célpiacod?

Hány évesek? Hol élnek? Mivel foglalkoznak? Milyen termékeket szeretnek és használnak?
Minél jobban körülírod, hogy milyenek könyved ideális olvasói, annál gyorsabban és pontosabban tudod megtalálni őket.

2. Van rajongói adatbázisod?

Hogyan lépsz kapcsoltba azokkal, akik érdeklődést mutattak a könyved iránt? Saját weboldalon vagy Facebookon keresztül éred el őket? Minél előbb kezdd el összegyűjteni egy helyre azok e-mail címét, akiket értesíteni szeretnél, ha bejelentésre készülsz! Nem kell aggódnod amiatt, ha az először csak pár cím szerepel a listán, a lényeg, hogy tudd, hogy vannak, és fel tudod venni velük a kapcsolatot, ha szükséges.

3. Mik az olvasóid hobbijai?

Mit szeretnek csinálni szabadidejükben?Először furcsán hat a kérdés, de hidd el, hogy nagyon hasznos. Nem csak arról van szó, hogy jobban megismered a célközönséged igényeit, hanem arról is, hogy magabiztosabban kezeled őket, a közösségi médiát pedig felhasználhatod arra, hogy kedveskedj nekik néhány releváns poszttal. (Egy rövid, de velős idézet a könyvből és egy hozzáillő kép elég ahhoz, hogy imponálj a rajngóidnak.)

4. Kik a versenytársaid? Ugye nem csak magadra figyelsz?

Nézd meg, hogy abban a témában amiben te írsz, milyen könyvek jelennek meg! Meg tudsz nevezni most néhány szerzőt és a könyvük címét? Olvasd el az előszót, lapozz bele a könyvekbe, hogy megtudd, miben szorul javításra, vagy éppen miben jobb a tied. Nézd meg a szerzők Facebook oldalát, vizsgáld meg, hogy milyen marketing tevékenységet folytatnak és hol árulják a könyvüket!

5. Milyenek a versenytársak borítói? Azonnal felismered a műfajt?

Vannak hasonlóságok a borítók között? Gondolkodj el azon, hogy mivel emelheted ki a tied a többi közül! Milyen a betűtípus, mennyire beszédes a kép, milyen elrendezésben jelennek meg az információk? Böngéssz kicsit az interneten, keress olyan borítókat, amik szerinted közel állnak a te könyvedhez! Találtál hasonlóságot? Látod, hogy mit változtatnál meg a saját borítódon?

 

A következőkben arról fogunk elmélkedni, hogy mennyire fontos az író személyisége és hogyan tudja következetesen magához csalogatni az olvasóit.

 

A kiskáté további részei:

Gyorstalpaló 4/2

Gyorstalpaló 4/3

Gyorstalpaló 4/4

Címkék