hero image

Könyvterjesztés



A legnagyobb hazai és külföldi könyvesboltok és webáruházak mellett íróinknak számos lehetősége van könyveik terjesztésére. Saját közösségi csatornáikon, különböző könyves blogok felületein, a Rukkola könyvcsere oldalon, a Publio Boox webáruházban, az Apple és a Google könyvesboltjaiban, de sok egyéb hazai és nemzetközi csatorna is a rendelkezésükre áll. Természetesen bárki számára elérhető a könyvesbolti megjelenés lehetősége is, a szerzői kiadást választók nagy részének azonban inkább új, alternatív irányokat javaslunk.

Egy könyvesboltba bekerülni drága mulatság, 1000-1500 nyomtatott példánnyal lehet beszállni, igen magas az értékesítési jutalék, és senki sem vállal garanciát arra, hogy a szerző könyvét meg is találják a boltban az olvasók. Természetesen pótolhatatlan az érzés, amikor az ember meglátja a saját könyvét a könyvesboltban, de ennek eléréséhez idő kell. Az ideális eset az, ha a szerző annyi példányt értékesít könyve első kiadásából, hogy meg tudja finanszírozni a második kiadás könyvesbolti forgalmazását. 

Az álmod megvalósításához türelem kell, jó példa erere Andy Weir, egyik legsikeresebb self-publishing író, aki Marsi című könyve világsikerére több mint 7 évet várt. Neked csak annyit kell tenned, hogy alaposan átgondolod mi a célod (100-500-1500-2500 könyv eladása) és igyekszel mindent megtenni azért, hogy ez megvalósuljon.

Mindenkinek más az útja. Alternatív értékesítési csatorna bármilyen üzlet vagy esemény lehet, amely illeszkedik a könyv profiljába, és az közel áll az könyv célcsoportjához. Például: mesekönyvet nem csak hagyományos értékesítési rendszerben érdemes terjeszteni, remek célterület a szerző számára a játszóházak és olyan események, amiket a családok gyakran látogatnak, kikapcsolódásból. Általában bizományos értékesítést vállalnak.

Értékesítési szempontból mindig fontos, hogy pontos és jól körülírt  célközönséged legyen, amint ezt meghatároztad, az alternatív értékesítési csatornát már könnyebb lesz megtalálnod.