Az írókkal kapcsolatban elterjedt tévhit, hogy az életük csupa izgalom, csillogás és siker. Az egyetlen árnyoldala az írói karriernek maga az írás. Ha valaha akartál már írni egy könyvet vagy csak egy novellát, akkor már te is tudod, milyen küzdelem leültetni magad és elkezdeni az írást. A halogatást csúnya, gonosz dolognak szokták beállítani, de az íróknál másképp működik: nem akadályoz, hanem inkább inspirál. Mondhatnánk úgy is, hogy az író legjobb barátja az utolsó utáni pillanatok pánik helyzete. ...
Az írás fizikailag és érzelmileg is megterhelő munka. Nincs varázspor, amitől könnyebbé válna hirtelen, vannak viszont remek tanácsok, amiket ha megfogadsz, könnyíthetsz a saját dolgodon. A tapasztalat szülte Ivan Dimitrijevic tanácsait íróknak, érdemes rá hallgatni. ...
Hívhatjuk kiégésnek vagy írói blokknak, a lényeg ugyanaz: ami addig örömmel töltött el és csak úgy ömlöttek belőled a szavak a papírra, az hirtelen fárasztóvá és nyögvenyelőssé válik. Semmi pánik, nem arról van szó, hogy elvesztetted az írói tehetségedet, csupán egy kicsit túlfeszítetted a húrt valószínűleg. ...
Neil Gaiman saját világokat teremt műveiben, a fantasy legmeghatározóbb alakja ma az irodalomban. Érdemes rá hallgatni, ha belevágsz az írásba, hiszen ha valaki, akkor ő tudja miről beszél. A tanácsai velősek, egyszerűek, az már más kérdés, hogy mennyire könnyű betartani őket. ...
Minden író azt szeretné, hogy a szavak csak úgy röpüljenek a kezei közül egyenesen a könyvébe. Szárnyaló képzeletre, ihletre, kreativitásra van szükség ahhoz, hogy az írás könnyedén menjen. Nem olyan elérhetetlen mindez, pár egyszerű, a mindennapi életben jól használható trükkel segíthetsz magadnak, hogy könnyebben szülessen meg a könyved. ...
A könyv mindig jobb, mint a film, de néha úgy fordul az élet, hogy pont egy jó film rángat ki egy írót az alkotói válságból. Inspiráló, elgondolkodtató filmek következnek olyan írókról, akiknek a történetéből erőt meríthet az alkotáshoz mindenki, aki belevág egy könyv írásába. ...
Furcsán hangozhat a cím, hiszen mi az, hogy hétszer kell az olvasók elé tolnunk a könyv hirdetését, ha azt szeretnénk, hogy észre is vegyék. Sőt akár meg is vásárolják. Márpedig a profi marketingesek szerint ez a hetes az a bűvös szám, ami kell ahhoz, hogy a vásárlóban rögzüljön a könyv létezése és vágy ébredjen benne a vásárlásra. ...