Kathy Edens író, aki mára már tanácsadással is foglalkozik, közben pedig regényeket ír. Az idős hölgy mindig író akart lenni, de a környezete sosem bátorította, hogy elérje a céljait, ezért egészen addig, míg megszülettek a gyerekei, nem írta meg a benne formálódó könyveket, könyvelőként dolgozott. Azonban a legkisebb gyermeke születése után úgy döntött, hogy megvalósítja gyerekkori álmát, visszaült az iskolapadba, írást, pszichológiát tanult, majd belevágott az írói karrier építésébe. Utólag boldogan ellátná tanácsokkal fiatal önmagát arról, hogyan váljon íróvá. ...
Egy szerkesztő, Lourdes Venard írta le a tapasztalatait az írói hibákról. A szerkesztés mellett a Kaliforniai Egyetemen is tanítja az írást, főleg krimikre és sci-fi könyvekre specializálódva. A következő három hibát fedezte fel munkája során a kezdő íróknál. ...
Minden nap tökéletes nap arra, hogy a lehető legjobb írás szülessen tőled, de néha a kreativitásodnak, ihletednek kell egy kis lökés, hogy valóban formába lendüljön. Kövesd ezt a tizenkét napos programot, aminek a végén egy fantasztikus történet gazdája leszel úgy, hogy naponta alig fél órát töltesz írással. ...
A legjobb írókkal is megesik, hogy nincs írhatnékuk, semmi kedvük leülni és folytatni a könyvük írását. Az ilyen kedvetlenségből néha nehezebb visszatérni, mint bejutni egy szupertitkos éjjeli klubba zárás után. Viszont ha egy író nem ír, akkor hogy lesz abból könyv? Ezért muszáj erőt venni magadon ezekben a kedvetlen időkben is és mihamarabb visszaülni a székedbe, a könyved elé. ...
A regényed írása közben egy ponton muszáj elgondolkodni azon, hogyan tagold fejezetekre a szöveget. Ez nem is olyan könnyű feladat, és nem fordulhatunk a klasszikusokhoz tanácsért, mert mára már türelmetlenebbek az olvasók, nem ülhet le a történet, a fejezetekre tagolás most fontosabb, mint valaha. ...
Az írók gyakran aggódnak: gyötrődnek a bizonytalanságtól, hogy jól döntöttek-e a történetükről. Kételkednek az írásuk minőségében. Aggódnak amiatt, hogyan juttatják majd el a könyvüket a kiadásig és utána az olvasókig. Sokszor eljutnak egészen odáig, hogy feladják az egészet és az aggodalmaik miatt inkább bele sem vágnak a könyvük megírásába. James Scott Bell, a The Art of War for Writers című könyv írója, pont erről a belső harcról írt művében, és arról, hogyan lehet legyőzni a bizonytalanságokat, hogy ne akadályozzanak az írásban. ...
A kisgyerekeknek sokszor mondjuk, hogy úgy menjenek át az úton, hogy álljanak meg, nézzenek körül és figyeljenek. Álljanak meg, hogy lássák, mi van előttük. Nézzenek körül mindkét irányban, hogy biztos nem jön-e autó. És figyeljenek, hogy nem hallanak-e motorzúgást valahonnan. Ugyanez a hármas szabály érvényes a könyves marketingre is Rob Eagar, a Sell Your Book Like Wildfire című könyv írója szerint. ...
A könyv nyitányán rengeteg múlik. Nagyjából olyan, mint amikor egy dal első hangjaiból már tudjuk, hogy meg akarjuk hallgatni vagy sem. Az olvasók általában úgy választanak könyvet, hogy először megnézik a borítót, ha az tetszik nekik, akkor elolvassák a fülszöveget, majd jöhet az első bekezdés, hogy lássák, felkelti-e a történet az érdeklődésüket. Ha ez nem elég ütős, akkor nem fogják megvenni a könyvet. Les Edgerton: Hooked: Write Fiction That Grabs Readers At Page One című könyvében többek között ezt a négy kezdést nem ajánlja a történet elkezdéséhez. ...